fotokontekst

12:20


Spotkałam świetnego człowieka. Fotoreportera – Rafała Malko. Nie znałam go wcześniej i tu musze przyznać, że był to do dziś mój błąd. Ale od czego mamy naszą ukochaną, polską naukę na błędach :) Choć nie oszukujmy się, zawsze można podciągnąć to pod niedoinformowanie i sytuacja plasuje się nieco inaczej i lżej. 

Zaraz po makro, fotoreporterstwo to druga dziedzina fotografii, która sprawia mi niezłą frajdę. Od jakiegoś czasu więcej jej dotykam i niemalże przebywamy ze sobą na co dzień. Z każdym kolejnym wyzwaniem widzę u siebie poczucie świeżości. W kadrach, w szukaniu tej całej magii, o którą głównie się rozchodzi. W złapaniu ulotnego uśmiechu i emocji. Uwielbiam czekać na ten moment i uwieczniać go naciskając spust migawki. Czuję, że mam kontrolę nad sytuacją i pozwolę zobaczyć innym to, co sama w danej chwili ujrzałam. Nabiera to wszystko warstw i głębszego kontekstu. Jedno wydarzenie, jedno miejsce, wielu ludzi i wiele spojrzeń. Można to wszystko sobie porównać i człowiek czuje się momentami jakby był na innej imprezie.


Rafała Malko przyszło mi spotkać przy okazji warsztatów foto w ramach dni otwartych TSF. Zawsze ta nazwa gdzieś przeskakiwała mi na fejsie. Akurat wpasowała się wolniejsza sobota na to doświadczenie. Maila napisałam z prędkością światła, nie wspominając o wpisaniu tego wydarzenia do kalendarza. 

I tak jak w drugim akapicie – co człowiek to inny kontekst. Uwielbiam słuchać i patrzeć na spojrzenie innych na to samo. Część pogadankowo/teoretyczna jest zawsze. Tym razem powiało czymś nowym. Każdy case przedstawiamy był na konkretnych fotografiach. Słyszałam odnowione emocje w głosie, pewniejszą postawę i dumę. To wartości, których sama się dopatrzyłam, ale przecież chyba o to chodzi :) 

Poszliśmy na krótki (dosłownie) spacer z aparatami. Prócz zamieszania na twarzach przechodni zauważyłam coś jeszcze – pracę każdego z nas, podejście do tematu, poziom zaangażowania i zaciekawienia tematem. Ilość strzelanych klatek i miejsc, którymi zainteresowali się inni. Jaki dostaliśmy temat? „Pokażcie, że ten peron trzeba zmodernizować” czywiście, każdy zobaczył co innego. Dla mnie to piękne i przekładalne na inne dziedziny życia. Teraz już przynajmniej będę wiedziała, gdzie dokładnie jestem patrząc przez okno w skm :)

  • Share:

You Might Also Like

0 komentarze