SZCZEGÓŁ ma znaczenie

10:10

Jak dużą uwagę zwracamy na szczegóły? Wydaje mi się, że nie zawsze wystarczającą. A to się człowiek śpieszy, coś ominie, coś zaniedba, byle do przodu. To nie stereotypowy schemat. Rzucam to ze względu na doświadczenie i obserwację. Zielone – idziesz. Twoja kolej – podchodzisz, płacisz, do widzenia. Kawa? No pewnie! Wrzucam dwie łyżki i zalewam wrzątkiem. Tak to leci. Jeden schemat za drugim. Odpoczynek? Kąpiel, muzyka, książka, film.  Tu opcji jest oczywiście więcej…

Czasami się zawieszam i moją uwagę przykuwają szczegóły. Nie mówię, że mają one u mnie rangę najważniejszych. Skłamałabym rzucając „nieistotne”. Chodzi o chwilowe skupienie się na nich, odkrycie piękna i czegoś wyjątkowego. Czegoś, co tak naprawdę pozwoli sklejać wszystko w jedno. Nuta po nucie w ulubionej piosence. Słowo przytulające drugie, piąte i ósme, tworząc zdanie, a te pchając się zapełniają kolejne strony. I nim się obejrzysz trzymasz w ręku książkę. Zagłębiasz się w pewną historię, która zbudowana jest z masy szczegółów.


Ostatnio skupiłam się na szczegółach rzeczy, wydawać się może, bezdusznej i martwej. No właśnie… Wydawać się może, ale z pozoru. Co dało mi bliższe spojrzenie? Odnalazłam piękno i lekkość - popłynęłam… Zazwyczaj jara mnie klimat makro w  konwencji zieleni i natury. Tym razem przyjrzałam się bliżej biżuterii, przełamałam się i nie żałuję. Szczegół nadaje charakteru i wyrazu. Podkreśla całość.





-->

  • Share:

You Might Also Like

0 komentarze